16.2.2015

150215a 150215b Viimeisimmän blogipäivityksen aikaan olin Budapestissa luokan kanssa ja olin juuri saanut tietää opiskelijavaihtopaikan varmistumisesta. Nyt olen asunut Dublinissa kuukauden ja näen painajaisia siitä, että vaihto on ohi ja istun lentokoneessa matkalla takaisin kotiin. Jossain tässä välissä on ollut niin hektistä, että internet-elämä ei ole kauheasti motivoinut. Oikeastaan viimeisen reilun vuoden aikana en ole ollut kauhean kiinnostunut jättämään jälkeä itsestäni internetin maailmaan. Olen kuitenkin työskennellyt lujaa niin valokuvaopintojeni kuin yliopisto-opintojenikin parissa. Olen kerännyt itselleni paljon materiaalia, mutta olen ollut liian levoton viettämään iltaa tietokoneen ääressä kuvia muokkaillen. Mutta teille seuraajille jotka olette vielä siellä, minulla ei ole aikomista lopettaa tätä vuosia pystyssä ollutta valokuva-arkistoani.

Nyt istun työpisteelläni Dublinin National College of Art and Designissa. Opiskelen täällä kevään ajan mediataidelinjalla. Koska ajatuksissani on kytenyt, että tekisin täällä jotain leikittelevämpää kuin suoraa valokuvaa, niin valokuva-arkistojeni kaivelu on alkanut kiinnostaa. Yllä pari kuvaa syksyltä Mynämäeltä. Olin mukana kansainvälisessä yhteisötaideprojektissa, jossa kyläyhteisöjen ohella tutustuin myös joihinkin tämän Dublinin taidekoulun opiskelijoihin. Hakupapereiden kasaamiseen verrattuna vaihdon helpompi osa on ollut Irlantiin kotiutuminen.

///

A lot has happened since the last time updated my blog. I told that I had just been accepted to study as an exchange student in National College of Art and Design in Dublin. Now I have been living in Dublin for a month and have nightmares where I see myself flying back home. Since my studies were confirmed there have been lot of things to arrange, so I haven't really had motivation for my social media life. Actually in over a year I haven't really had much interest on leaving any trace of me on Internet, but I have been working hard on my studies in two schools. For you followers who are still there: I have no intentions to leave this photographic archive I have been collecting for years.

Right now I'm sitting on my workspace in NCAD. For this spring I study media art here. Because I might start working on something that is not straightforward photography, I have had some energy to start arranging the photos I have taken during last autumn. Above there are couple of pictures I took during working in a communal art project in the countryside of Mynämäki. There I met some Irish students from this school and decided that Dublin is my place to experience my exchange. After all the paperwork, settling into Dublin has been the easier part of this whole experience.

5 kommenttia:

  1. Opiskeletko samaan aikaan sekä yliopistotutkintoa että taidetutkintoa? Huh, on varmaan aika täynnä päivät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, joo! Oikeastaan stressi on ehkä suurempi pään sisällä kuin mitä se arjessa näkyy :) Olin jo aika pitkällä Yliopiston kanssa silloin kun aloitin AMK:ssa ja nyt on yliopistolle "enää" gradu jäljellä. Mutta uskomatonta mutta kyllä, aika hallinnassa kaikki on pysynyt!

      Poista
  2. Saatko jotenkin yhdistettyä akateemisen tutkinnon ja taideakatemian tutkinnon johonkin ammatillisiin juttuihin?
    Kun itse olen myös opiskellut yliopiston puolella, ja nyt opiskelen muotoilua amk:n puolella. Tosin en ole ikinä valmistunut yliopistolta, gradu puuttuu, ja olen muutenkin semisti luuseroinut elämässä... No mutta kumminkin, olen sitä yrittänyt miettiä, että miten esittäisi portfoliossa ja muualla sen, että kyllä niistä yliopisto-opiskeluistakin on jotain päähän jäänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhdistäminen on ollut aika vaikeaa, koska samaa kurssia ei voi käyttää kahteen tutkintoon, joten olen lähinnä kieliopinnot saanut hyväksiluettuja ja joitakin teoriaopintoja AMK:n puolelle. Mulla nää tutkinnot on ihan kivasti tukeneet toisiaan, kun kummassakin on kyse visuaalisesta kulttuurista. En tiedä sitten miten muotoilun puolella vastaava onnistuu, mutta ehkä tärkeintä se mitä itelleen on pääkoppaan jäänyt aiemmista elämänkokemuksista ja opinnoista.

      Poista
    2. Niin kyllähän se tietenkin aina tukee, mitä on oppinut. Itse olen vain opiskellut pääainetta, joka työllistää huonosti, mutta samaan aikaan ei kuitenkaan anna paljon mitään tuohon ilmaisupuoleen, vaan on aika pahvinmakuista kapulakieltä koko aine...

      Poista