23.5.2012

Ystävyydestä ja punaisesta paidanriekaleesta

230512 Taas on se aika vuodesta, kun sydän pomppaa kurkkuun joka kerta kun postiluukku kolahtaa. Olen tullut siihen tulokseen, että olen valmis elämään tämän ajan vaikka kymmenen kertaa, jos pakko on. Omalta osaltani tänäkin vuonna kävi hyvin. Mutta vaikein osuus on vasta edessä. Taas pitäisi jakautua osiin ja olla kahdessa kaupungissa yhtä aikaa.

Kuvat ovat alkukeväältä Kaisun ja hänen kämppiksensä luota. Alemman kuvan valokuva-albumin ostin antiikkitorilta Pariisista. Kaisun luona on aina inspiroitunut olo ja varsinkin hänen vaatekaappiaan pengon aina haltioituneena, kun suunnittelen jotain kuvaa.

Kun Kaisun kanssa tapasimme neljä vuotta sitten mediatutkimuksen tuutorointipäivänä, yksi ensimmäisistä keskusteluistamme liittyi Morrisseyn keikkaan Ruisrockissa vuonna 2006. Selvisi että hän omistaa tuolta keikalta muistonaan Morrisseyn tulipunaisen paidanriekaleen, jota hän säilyttää purkissa kirjahyllyssään. Kerran istuimme Kaisun asunnon lattialla ihmettelemässä tuota pientä kankaanpalaa ja sitä, että tietämättämme olinmme jakaneet keikkakokemuksen yhdessä joitakin vuosia aiemmin. 

Kiitos kaikille ystäville, jotka olette tänä keväänä vuokseni kiipeilleet puunrungolla, hytisseet mekot päällä kylmässä ja jaksaneet innolla lähteä mukaan kaikkeen mitä teidän varallenne olenkaan suunnitellut.

10 kommenttia:

  1. Onnea koulutuloksista!
    Jos valitset kaupungeista Turun niin nähdään pääsykokeissa ;)

    VastaaPoista
  2. tsemppiä hakuihin, ootihanhuikeenhyvä!

    VastaaPoista
  3. Kiitän teitä tsemppaamisesta!:) Ja onnea myös Nooralle pääsykoekutsusta!

    Näin tuossa joku kuukausi sitten painajaista, jossa olin Taideakatemian pääsykokeissa ja ensimmäisen tehtävä oli:
    "Kuvaa Lauri Tähkä. Arviointiperusteet: Visuaalisuus, sisältö, omaperäisyys."
    Heräsin omaan huutooni :)

    VastaaPoista
  4. Voi APUA mikä uni :DD toivotaan että se ei tule toteutumaan IKINÄ.

    VastaaPoista
  5. Mä niin rakastan sun kuvia. Ne on niin yksinkertaisen kauniita. En ymmärrä miten joku saa noin hienoja kuvia oin pienistä elementeistä! Onnea pääsykokeisiin, eiköhän taitosi huomata muuallakin kuin tämän ruudun takana ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos uskomisesta! Pitää löytää näistä nyt voimaa pääsykokeisiin. Oon huomannu näiden parin vuoden aikana, että mun on aika helppo päästä kokeisiin, mutta se onkin vaikeeta, että omat kyvyt sais esiin myös kokeissa kaiken jännityksen keskellä. Mutta pitää asennoitua positiivisesti ja katsoa miten tänä vuonna käy :)

      Poista
  6. Apua mä oon ollut siellä samalla keikalla -06! Pieni maailma! Muistan ton sairaan paita-tappelun hyvin!

    Ja onnea onnea, vaikka pahin onkin vielä edessä! Nähdään tänä vuonna taas kokeissa, ehkä voidaankin jo ehtiä jutella jotain. Vaikka ymmärrän hyvinkin että hermot saattaa estää sosialisoitumisen... Mä vaan ajattelen sitä ja mulle tulee perhosia vatsaan vaikka mun ei tarvii tehdä muuta kun istua pöydän takana. Iik! Peukut pidetään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin muistan kuinka screeneiltä katsoin suu auki miten tyypit roikkuu paidassa kynsin ja hampain! Pieni on maailma, kun samasta musiikista pitävät ihmiset kohtaa :)

      Voi vitsit, kun oisin viime vuonna saanut olla pidempään Helsingin kokeissa ja päässyt teidän piknikille!

      P.S. Laitoin sulle aiheeseen liittyvää sähköpostia...

      Poista
  7. Heimoi

    sait multa sellasen awardihomman mun blogissa; D

    VastaaPoista