18.4.2012

Salaisia Kansioita ja kuvakansioita

180412
Olen aivan varma, että jos Laura olisi elänyt takavuosikymmenien Hollywoodissa, Hitchcock olisi napannut hänet piinattavakseen Tippi Hedrenin, Grace Kellyn ja monen muun rinnalle.

Lähiaikoina olen hoitanut eri elämänosa-alueiden tehtävien aiheuttamaa stressiä muokkaamalla (laiskalla kädellä) helmikuisen puutarhareissumme loppuja kuvia ja pitämällä DVD-boxilta valtavia Salaiset Kansiot -maratoneja. Edessä on kokonainen viikonloppu lomailua pikkusiskon kanssa Ruotsissa, mutta sitä ennen jäljellä on vielä gradun tutkimussuunnitelman palautus.

Bloggaaminen on herättänyt aivan uudenlaisia ajatuksia sen jälkeen kun päätin ottaa graduni tutkimusaiheeksi nuorten suomalaisten valokuvaajien blogit. Avainteemoina toimii valokuvaaja-identiteetin rakentaminen ja taiteen tekemisen ja sosiaalisen median kohtaaminen. Olen saanut kolmelta lahjakkaalta nuorelta bloggaajalta luvat käyttää heidän blogejaan aineistonani, joten seuraavan vuoden aikana työn pitäisi syntyä suhteellisen miellyttävissä merkeissä.

Mutta nyt on aika mennä nukkumaan. Tai ehkä sittenkin aikaa riittää vielä yhdelle jaksolle Salaisia Kansioita.

23 kommenttia:

  1. voi että, nämä ovat aivan valtavan kauniita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis nainen ja kauniita kukkia. Voiko kuvaajan osuus enää helpompi olla! Ei vaineskaan... Kiitos taas kerran kannustuksesta!:)

      Poista
  2. mä kyllä tykkään niin paljon sun kuvaustyylistä! mäkin haluan filmikameroita :'(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Ihana kuulla! Filmikuvaaminen on kallista mutta ah niin antoisaa, suosittelen :) Harkitsin muuten joskus että tekisin tänne merkinnän mun erilaisista (filmi)kameroista, kun välillä multa aina pyydetään neuvoa filmikameroiden hankinnassa...

      Poista
  3. joo, tee ihmeessä, olis kiinnostavaa lukea, mä oon ihan ulapalla noiden filmikameroiden suhteen kun en ole ikinä moisten kanssa leikkinyt!

    VastaaPoista
  4. Apua, X-Files on yksi mun suurimmista intohimoista! Hyvä että joku muuking katsoo sitä, kun mä aloitin istuin kokonaisia päiviä sisällä pimeessä huoneessa katsomassa seitsemän jaksoa putkeen... Vähän säälittävää ehkä. Ja mun suurin materialistinen ylpeydenaihe on William B. Davisin nimmarivalokuva omistettu mulle. Awkward! :) Mutta niin hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan parasta, että joku muukin on hurahtanut tähän ysärihelmeen! Mulla oli nuorempana tapana katsoa sarjaa yksin ihan kauhuissaan ja saada traumoja tunnarista ja kolmannen jakson maksanryöstäjästä! :) Tässä iässä sarja on juuri sopivan hämyinen, niin että pelko ei enää estä huomaamasta upeita draamallisia yksityiskohtia, mutta silti jää kiehtovan paranoidi olo jokaisen jakson jälkeen.

      Multakin onnistuu tuo seitsemän jakson putki ihan kevyesti, oli se sitten säälittävää tai ei... Pidä kiinni siitä nimmarista!:)

      Poista
    2. Aaa! X-Files on ollut myös mun kreisifanitus-kohde. 5.kausi on ihan paras. Voisi katsoa sen näin vuoden tauon jälkeen taas hieman tuoreemmin silmin.

      Poista
    3. Ihanaa, fanityttöjen lauma vain kasvaa! Jos mäkin oisin Taikissa niin meillä olisi jo kerhotoimintaa ;) Vinkkinä vielä: jos dvd-hyllystä puuttuu kausia, niin Anttilasta saa tällä hetkellä 2 kautta 20 eurolla... Mä tiedän aikankin mihin mun opintotuet hupenee...

      Poista
    4. Kiitos vinkistä. Multa puuttu ykkönen ja kakkonen. Videolla oli kyllä aikoinaan nekin, ite nauhotin ja koristelin sitten videoiden kannet alieneilla :D Ja lapsena askartelin itelleni Scullyn FBI-badgen mustasta pahvista. It was so cute!

      Poista
    5. Mikä loistava lapsuudenidoli! :) Mulla oli vähän sama juttu meneillään (piirretyn) Sherlock Holmesin kanssa, mutta kyllä Scully vie voiton!

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitosta! Musta alkaa vähän tuntumaan siltä, että kauniita asioita on helppo löytää ja kuvata. Seuraavaksi projektiksi pitää ottaa "rumien" asioiden kuvaaminen :)

      Poista
    2. Se on mielenkiintoista. "Ruma" on kaunista. Ite ihastuin tohon projektiin

      http://www.corpustrip.com/ssv/corpustrip/corpus.corpus

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Vähän hitaasti, mutta kyllä se tästä lähtee rullaamaan!:) Tälläkin hetkellä (kirjaimellisesti) kirjoitan tutkimussuunnitelmaa, jossa selvitän valokuvabloggaamisen taustoja ja sitä miten suosittujen nuorten itseoppineiden kuvaajien on mahdollista saada näkyvyyttä internetin kautta. Pääkysymyksenä tarkastelen sitä, miten nuorten valokuvaajien on mahdollista rakentaa omaa "valokuvaajuuttaan" blogin kautta. Vähän tällasta akateemista ja monimutkasta höpötystä, mut kohta mun graduryhmä pääsee perehtymään mm. Appelsiinipallo -blogiin! :)

      Poista
  7. Kuulostaapa mielenkiintoiselta aiheelta gradulle! Mediatutkimuksessa on kyllä ihan mahtavaa, kuinka laajasta kirjosta tutkimustyötä voi tehdä. Tää on varmasti sulle tosi passeli aihepiiri. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitti!:) Mediatutkimuksessa on kyllä se hyvä puoli, että vaan taivas on tutkimusaiheissa rajana. Tää aihe tuntuu mulle hasun käytännönläheiseltä, kun aikasemmin oot tutkinu kauheen tulkinnanvaraisia elokuvarepresentaatiojuttuja!

      Poista
  8. Stunning!

    xoxo,

    colormenana.blogspot.com

    VastaaPoista
  9. Moi,

    Olen niin sun blogisi lumoissa, että olisi harmi jättää se kertomatta sinulle itsellesi! Lisäksi olen huomannut suosittelevani blogiasi kaikille valokuvausta harrastaville tai muuten vain kauniista asioista pitäville tutuilleni. Sun kuviesi harkittuun ja herkän naisellisesta tyyliin on miltei mahdotonta olla ihastumatta. :-)

    Nelli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, kiitos aivan tuhannesti kun kerroit tämän! Otan ilolla tällaista palautetta vastaan. Ihanaa, jos mun valokuvat miellyttävät silmää ja herättävät tunteita. Juuri sen takia laitan kuvia esille, että ihmiset uskaltavat kertoa mitä ajatuksia kuvat heissä herättävät :)

      Mahdollisista uusista seuraajista pitänee kiittää sinua!

      Poista