3.3.2012

Kamelianaisen paluu

222012a

222012b
Olemme Ruissalon kasvitieteellisen puutarhan jokavuotinen nähtävyys ja piina. Tukimme ahtaat käytävät valokuvaamalla ja aiheutamme hämmennystä muissa vierailijoissa. Viikko sitten perjantaina kasvihuoneet suorastaan kuhisivat hiihtolomaa viettäviä perheitä. Eniten väistöliikkeitä jouduimme tekemään upean kameliapensaan kohdalla. Edellisen kerran satuimme pensaan kukkimisen aikaan puutarhaan valokuvaamaan kaksi vuotta sitten. Tuolloin pyysin Lauraa ensimmäistä kertaa kuviini malliksi. Sotken kerta toisensa jälkeen samoja ystäviä valokuvauspuuhiini, koska heidän kanssaan vietän arjessa eniten aikaa ja tiedän, että heidän tukensa riittää kaikkiin kuvausideoihin.

Kasvitieteellisessä puutarhassa yhteen kuvaan tallentui pieni tyttö. Silmät ja suu auki hän tuijotti jähmettyneenä Lauraa, joka silmät peitettynä oli keskittynyt poseeraamaan. Aikuisilla on tarjota vähemmän veikeitä reaktioita. Kukkamacroilijat kameroineen väistävät ohi tuhahtaen. Tytöt ne vain siinä kuvailevat tyttökivaa punaisten kukkien keskellä. Mutta hei, joskus se vain riittää. Siis se, että tytöillä on kivaa.

18 kommenttia:

  1. Täytyy sanoa, että nämä kuvat sai minun mielestäni lisää voimaa tuosta tekstistä. Mahtavia värejä, huh! Hienoa, että et anna ulkopuolisten häiritä omaa luomistyötä. Toisessa kuvassa on jotain äärimmäisen kiehtovaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ihan tosi? :D Kuhan taas vaan höpöttelen höpöttämisen ilosta! Ja kiitos taas kehuista. Kuvaajana mua ei useinkaan mikään häiritse, mutta en osaa kuvitella millasta ois olla mallina kun ympärillä kuhisee ihmisiä...

      Sähän olit nopeena kommentoimassa! Mä täällä Leppävirralla valvon, kun oon taas innostunu kattomaan kauhuelokuvia, mutta unohtanu että tää vanhempien talo on öisin natiseva ja pelottava...

      Poista
    2. No, mä olen aina pitänyt siitä että kirjoitat (kuten olen sanonut) ja on jännittävämpää miettiä tuota kuvausprosessia, kun tietää mitä ympärillä tapahtui. No joo. Niin, mullakin oli yhden hengen elokuvasessiot tässä ja katsoinpa blogit sen jälkeen. Hurja talo teillä kyllä! En uskaltais! :D
      NYT menen....

      Poista
    3. Oon asunu tästä talosta poissa niin monta vuotta nyt, että aina unohdan miten isolta ja aavemaiselta tää öisin tuntuu... Jeps, mut ollaa yhteydessä ens viikolla kun oon taas Turussa :)

      Poista
  2. Ihana toi sun teksti ja noi kuvat on ihan mielettömiä.
    Ah, ihanaa ja iso kiitos tästä blogista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikun kiitokset itsellesi kannustavista kommenteista ja siitä, että tämän blogin seuraaminen kiinnostaa! :)

      Poista
  3. Vau miten upeita värejä! Varsinkin tuossa alemmassa kuvassa, kun taustalta puskee turkoosia. Toi turkoosi väri on tosi upea kontrasti punaisten kukkien ja mallin olemuksen kanssa.

    Mullekin toi teksti toi lisää näihin kuviin. Tykkään aina kuulla kaikenlaisia behind the scenes -kertomuksia ja ylipäätään et miten muut valokuvaajat toimii kuvaustilanteissa yms. Se on jotenkin loputtoman mielenkiintoista, etenkin kun näkee myös lopullisia kuvia. Kiitos tästä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muokkausvaiheessa olin jo photaroimassa tuota sinistä aukkoa piiloon, mutta sitten ajattelin asiaa uudestaan ja päätinkin korostaa sen väriä. Ilmeisesti hyvä, että niin tein.

      Tosi kiva kuulla, että teksti saa kannatusta! Välillä aina kamppailen itseni kanssa, että pitäisikö kuvaamisesta kertoa enemmän vai jättää taustaa paljastamatta, jotta teksti ei vie liikaa pois kuvan katsomiskokemukselta. Jotenkin kirjoittaminen ja taustoittaminen kuitenkin tuntuu mulle luonnolliselta tavalta blogata. Kiitokset siis itsellesi ja kommentillesi! :)

      Poista
  4. ihania kuvia ! ja ihan älyttömän siisti idea kuvata kasvitieteellisessä puutarhassa, harmittaa et just ku mulle annetaan tämmönen idea, meijän lähellä oleva kasvitieteellinen puutarhaa ollaan lakkauttamassa ;;((

    lauantaimurhetytto.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti pääset vielä johonkin kasvitieteeliseen puutarhaan kuvaamaan! :) Itse käyn aina sillöin tällöin kuvailemassa kukkien keskellä, kun kaipaan maiseman vaihdosta talven keskellä!

      Poista
  5. Honey, as always! I love these colors, create a unique atmosphere, very typical of you. <3 U!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you, thank you, thank you! I feel like you know my style! :)

      Poista
  6. Moi!

    ensinnäkin,sulla on aivan älyttömän kauniita kuvia !
    toiseksi, kysymys joka nyt ei sinänsä liity tähän aiheeseen ollenkaan: olen joskus lukenut että olisit töissä leffavuokraamossa? oletko ollut kauankin, ja miten olet viihtynyt siellä? :) olen miettinyt samaa työpaikkaa, ja olisi kivaa kuulla jonkun työntekijän kertomuksia alalta.olet ilmeisesti turussa töissä? kiitos hei hirveästi jos jaksat vastata! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset positiivisesta kuvapalautteesta!

      Jaksanhan minä kertoa videovuokraamosta! :) Olen tosiaan töissä liikkeessä Turussa. Aloitin ensimmäisenä opiskeluvuonnani eli noin. 3 ja puoli vuotta sitten. Aluksi tykkäsin työstä todella paljon, vaikka palkka oli aivan naurettava ja monet illat kuluivat aina vain työn merkeissä. Nyt yli kolmen vuoden jälkeen homma on edelleen ihan ok. Työ on sen verran yksinkertaista asiakaspalvelutyötä ja erilaista siivousta ja järjestelyä, että vaikea siitä enää vuosien jälkeen enää kauheasti innostua. Tykkään kuitenkinkin kovasti elokuvista, joten satunnaiset leffakeskustelut asiakkaiden kanssa piristävät huimasti. Mulle henkilökohtaisesti asikaspalvelutyö auttoi pääsemään eroon turhasta ujoudesta ja helpotti uusien ihmisten kohtaamista. Tällä hetkellä olen tyytyväinen, että mulla on suhteellisen mukava vakiotyöpaikka opiskelujen ohella, mutta olen suunnitellut jättäytyväni tulevaisuudessa työtauolle miettimään työ-, opiekelu ja rahakuvioita uudestaan.

      Jos on jotain tarkempia kysymyksiä, niin kertoilen mielelläni!

      Poista
  7. aaa, munki piti mennä tonne viime kesänä kuvailemaan! ehkä tänä keväänä/kesäänä :)

    VastaaPoista
  8. Kiitos Kiia!:)

    Ja Jelena: suosittelen kyllä tuota paikkaa! Mun mielestä kasvihuoneet on kauneimmillaan helmi-maasliskuussa, mutta kesällä niiden lisäksi on vielä ihana ulkopuutarha! Toivottavasti pääset tänä vuonna! :)

    VastaaPoista