9.12.2011

Au revoir!

612a

612b
Sana "kameraharrastaja" on jotain miksi en osaa itseäni kutsua. Lähivuosina kameraperheeseeni on tosin putoillut uusia jäseniä enemmän tai vähemmän suunnitellusti. Ehkä kameroiden "sekakäyttäjä" lienee oikeaoppisempi ilmaus. Kyllästyttyäni leikkimään piraattifilmeillä Polaroid Spice Camin kanssa, päädyin hetken mielijohteesta ostamaan Fujifilmin Instax 210 -kameran. Se pääsi testikäyttöön kun vietimme Kaisun luona itsenäisyyspäivää.

Takana on opiskelujen puolesta erityisen uuvuttava syksy ja edessä on lukemisen täyteinen joululoma. Vaikka valokuvaus ei ole pitkään aikaan ollut yksi ensimmäisenä mielessä pyörivistä asioista, olen kuitenkin jossain syksyn hulinassa onnistunut myymään taulun. Tuotolla olisin voinut saada kasan joululahjoja, lisäystä objektiivi- tai kamerakassaan, paljon uusia filmejä, elokuvalippuja tai... edestakaiset lentoliput Pariisiin. Valintaa ei tarvinnut miettiä pitkään. Lähtö on huomenna ja tänään edessä on vielä tentti, pikkujoulut ja laukun pakkaus. Seuraavan viikon ajan matkafiilistä pitävät yllä mm:

nämä kansallisaarteet.

3 kommenttia:

  1. Anonyymit kameran käyttäjät. :D Hei, mun nimi on Artturi, aloitin kameran käyttämisen 16 vuotiaana ensimmäisellä kertakäyttökamerallani...

    Onnea taulun myymisestä! Tuo Pariisin matka on kyl tosi siisti juttu. Ei mitenkään huono vaihtoehto! Varmaan matkalaukkuun mahtuu joitakin kameroitakin viel, niin sitten voit päivitellä tänne blogiin kuvia? (:
    Ainaki sellanen kuva pitää ottaa, missä joku koittaa kaataa eiffelintornia. Ei ehkä niin luovaa, mut se vaan kuuluu tohon pariisihommaan. :D

    VastaaPoista
  2. Hei. Hyvältä näyttää. Tehdäänkö niin, et sä suurennat kameraperhettäsi, testaat kamerat ja mä ostan vaan sit parhaat sun kommenttien perusteella? Tästä tuli nimittäin vähän himo.

    VastaaPoista
  3. Hei, mun nimi on Johanna ja koin ensimmäiset kamera-riippuvuusoireet 8-vuotiaana barbinukkejani kuvaillessani :)

    Oli mulla aika montakin kameraa mukana ja kävin kyllä tuolla paikalla, jossa noita Eiffel-tornin kaatamiskuvia otetaan. Ihan sellaista kuvaa ei mukaan tarttunut mukaan, mutta katotaan miten mun kuvat onnistu, kun saan kehitettyä filmit! :)

    Hei ja Anni kiitos! Jos haluut lainata tota ja testata, luulen että se onnistuu. Filmejä saa Hämeenkadulta yhdestä liikkeestä jos kiinnostaa, niin ostat filmit ite ja mä lainaan tota. Jossain vaiheessa mä jo mietin, että alkaako tää blogi näyttää vaan joltain eri kameroiden testaussivulta! :D

    VastaaPoista