11.10.2011

Lentoliskoja ja suklaakeksejä

kaisujalisko
Kaivelin jälleen sateisen syysillan ratoksi vanhoja kuvakansioita. Löysin kuvan, jonka olen ottanut esiin monta kertaa, mutta sitten kuitenkin hylännyt sen takaisin unohdettujen skannausten hautausmaalle. Viime keväänä pidin yllä olevaa kuvaa hyvänä esimerkkinä siitä miksi kahta mustavalkofilmiä ei kannata skannata päällekkäin. Nyt lähipäivinä katsotut elokuvat ovat kuitenkin jättäneet mieleni nuhjuiselle mustavalkotaajuudelle, joten tämäkin kahden kuvan kooste päätyi näkemään päivänvalon.

Ilmassa on jälleen merkkejä syysväsymyksestä, mutta perjantaina edessä on ennaltaehkäisevä toimenpide, kun suuntaan Helsinkiin ja siellä ainakin Tavastialle. Turussa olen tuhlannut omaisuuden eri illanviettopaikkoihin ja erityisesti näiden paikkojen suklaakekseihin. Niiden ohella myös elokuvat auttavat selviämään näistä loputtomilta tuntuvista sadepäivistä.

8 kommenttia:

  1. Hei, hieno juttu et julkaisit tän! Musta tää on tosi kiinnostava! Näyttää ihan, että lisko ja tyttö olisivat samasta kuvasta. Tykkään kauheasti, vähän samaa henkeä kun niissä monissa kuvaajissa, joiden töitä me ollaan sun kanssa katsottu :) Tulee mieleen lastensadut.

    VastaaPoista
  2. Hei kiitti palautteesta! Ihanaa, jos tulee lastensadut mieleen :) Mulle tulee mieleen Arthur Conan Doylen Kadonnut maailma...

    Jätin tän kuvan aikaisemmin huomiotta, kun tätä tehdessä olin sitä mieltä, että tästä ei tullu yhtään sellainen kuin piti. Jälkikäteen osaa ajatella, että noh siitä tuli jotain ihan muuta ja hyvä niin :)

    VastaaPoista
  3. Moikkamoi!

    Missäpäin Turussa käyt kehittään sun 120-filmit? olen ihan hukassa Turun valokuvausliiketarjonnasta kun en ole täällä vielä kauaa asunut : D mitä liikettä siis itse suosittelisit? mulla seisoo kotona kasa rullia jotka kaipaisivat jo päästä kehitettäviksi.
    kiitos kiitos kiitos avusta! : )

    VastaaPoista
  4. Moikka ja tervetuloa Turkuun! :)

    Multa on kysytty tuota joskus aikaisemminkin ja tiedän tasan tarkkaan mitä liikettä suositella. Torin ja pääkirjaston välissä on pieni Kamera Aitta niminen liike. Siellä tuntuvat tieteävät kaiken ihan kaikesta filmeihin ja valokuvaukseen liittyvästä. Mä käyn teettämässä kaikki filmijutut siellä. Se aika lailla Turun Sanomien toimiston ja Sammakon kirjakaupan välissä. Suuntaapa sinne. Toivottavasti oli apua!:)

    VastaaPoista
  5. Hei kiitos kovasti liikesuosituksesta! Itseasiassa, olen ehtinyt jo käydäkin tuossa liikkeessä teettämässä muutaman kuvan, mutta en tajunnut että siellä kehitettäisiin niin hyvin filmejäkin. ja täytyy sanoa, että siellä kyllä palvelu toimii! teettämistäni kuvista tuli aluksi ihan violetteja, ja kun huomautin asiasta niin tehtiin sopimus, että liike tekee paremmalla tulostimella mun kuvat uusiksi asap ja ilmaiseksi, jos voin auttaa sen verran että tulen leikkaamaan kuvani itse. ja sehän kyllä sopi, oli hauskaa mennä sinne leikkimään ammattilaista hetkeksi! :)
    Suuntaan siis sinne mahd. pian! jei.

    VastaaPoista
  6. Mä oon alottanu mun filmiharrastuksen ostamalla Holgan sieltä ja hyvin tyytyväinen oon ollu palveluun, koska ne kysyessä antanu neuvoja ja palautetta. Sen jälkeen on vieny kaikki hommaamani filmikamerat sinne ja ne on aina jaksanu neuvoa niiden käytössä :) Kerran kun olin innostunu talvella kuvaamaan Holgalla ja koko filmi on melkein musta mulle vaan sanottiin pilke silmäkulmassa tyyliin: "Hyvä tyttö lepää nyt hetken aikaa tuon Holgan kanssa ja odota kevät aurinkoa ennen kun seuraavan kerran yrität!" Arvostan rehellisyyttä palvelussa :D Kiva jos saavat susta uuden filmiasiakkaan...:)

    VastaaPoista