21.9.2011

Polaroid vk 37 - Sunnuntai siskon kanssa

Polaroid, week 38
Sunnuntai ja ensimmäinen oikeasti aurinkoinen päivä moneen viikkoon. Lähdimme siskon kanssa etsimään pientä graffiti-kissaa, jonka kerran muistin nähneeni jossain Turun sataman ja Portsan välisellä tiellä. Sen lisäksi söimme jäätelöä, teimme makaronilaatikkoa, suunnittelimme ulkomaanmatkaa, yritimme ratkaista toistemme kotitehtäviä ja poltimme ainakin kolme sulaketta Saaran uudessa kämpässä. Osaisinpa sanoin kuvailla kuinka hienolta nyt tuntuu, kun sisko asuu samassa kaupungissa.

Polaroid-kokeiluista olen oppinut sen verran, että koko homma tuntuu olevan (kallista) hakuammuntaa, jossa kuvan lopputulosta on mahdotonta ennustaa ainakaan näin vähäisellä kuvauskokemuksella. Monista epäonnistumisista huolimatta polaroidin jännitys on jotain äärimmäisen koukuttavaa.

7 kommenttia:

  1. Onpas todella kauniit värit tuossa kuvassa ja hahmot näyttää jännällä tapaa kaksi ulotteisilta silueteilta. :)

    VastaaPoista
  2. Mulla on itelläni aika samat fiilikset tästä. Jännityksellä saa aina odottaa, että mikä värimaailma kullakin kerralla syntyy. Näihin väreihin olin oikein tyytyväinen...:)

    VastaaPoista
  3. Tää on mun lempiblogi. Oon itekkin haaveillut polaroidista. Huikeet värit tossa kuvassa!

    VastaaPoista
  4. ootko ollu tyytyväinen noihin impossible projectin filmeihin? näyttäis tossa jääneen osa kehittymättä, tapahtuuko niin usein? pari kaveria valittanu noista ja itse pohdin tilausta (vielä pari alkuperäistä polaroidia jäljellä)... toisaalta en tiedä muitakaan vaihtoehtoja kuin impossible project.

    mut ihana kuva!

    VastaaPoista
  5. Mikko: Voi kiitos tosi paljon! En tiennykään, että sä seuraat mua! Sun blogi onkin jo aika ilmiö ja oon seuraillu kiinnostuneena sun tekemisiä. En malta oottaa mitä saat Holgalla aikaan ;) En oo ollu kauheen moneen mun polaroidiin tyytyväinen, mutta testailu jatkuu! :)

    Lotta: Suurinosa kuvista on tosiaan ollut aivan käyttökelvottomia, mikä tietty on ollu pettymys, mutta en mäkään oikein tiedä mitä muutakaan käyttää. Toisaalta tykkään että kuvista tulee tosi nuhjuisia ja omituisen värisiä, mutta haluisin että onnistumisprosentti ois isompi... Mulla noita kehittymättömiä kohti on ollut aika monessa mikä tietty ottaa päähän.

    Flickrin puolella (pääsee kuvaa klikkaamalla) ton kuvan kohdalla on vähän enemmän keskustelua noiden filmien laadusta. Ja kiitos vielä!

    VastaaPoista
  6. No oikeestaan oon seuraillut vain harhassa mut nyt kaverini kautta löysin sun blogiin :) Tänään vein holga ja lubitel filmit kehitykseen, jännittää!

    VastaaPoista
  7. Hei, hieno juttu! Oon tosiaan vähän laiska päivittelemään Harhaan nykyisin. Pitäis varmaan ryhdistäytyä :D Toi filmien tulosten jännittäminen on niin tuttua. Eiköhän niistä hienoja tule!

    VastaaPoista