4.9.2011

Polaroid vk 35 - Polaroid Spice Cam

pol1
Otin elämäni ensimmäisen polaroidkuvan. Koin lapsena huutavana vääryytenä sen, että äitini ei koskaan suostunut ostamaan minulle Spice Girls -polaroidkameraa, vaikka kuinka monta kertaa sitä pyysin nenä kiinni näyteikkunassa. Kiitos Annan, lähes käyttämätön Polaroid Spice Cam kuitenkin löysi lopulta tiensä kamerahyllyyni.

Tilasin netin kautta Impossible Projectin filmiä (8 kuvaa/18e + postikulut ja tämä on vielä halpaa verrattuna polaroidin alkuperäisiin filmeihin) ja vein pikkusiskoni pihalle kuvattavaksi. Filmin suojaustekniikkaa täytynee vielä harjoitella, mutta alan jo olla koukussa. Filmin hintavuuden takia ajattelin ottaa projektiksi kuvata yhden polaroidkuvan viikossa. Haluaisin tehdä kuvasarjan oikeustieteellisen opintojen takia Turkuun muuttaneesta siskostani, mutta katsotaan mihin aika riittää. Minullakin yliopisto jatkuu viimein ensi viikolla ja epäilen, että räjähtäisin jos joutuisin odottamaan yhtään pidempään.

10 kommenttia:

  1. mäki haluun polaroid kameran! ne uusimmat mallit on ihan pyllystä kun niist kuvista tulee sellasia pankkikortin kokosia. :/

    VastaaPoista
  2. Ne kamerat ei kai kauheen kalliita ole, jos niihin sattuu törmäämään! :) Mä olen jo jonkin aikaa pitänyt silmät auki näiden osalta ja nyt viimein löysin kohtuuhintaan just sellasen mitä olin kaivannut. Toivottavasti suakin onnistaa! :) En meinaa pystyä laskemaan tota kameraa käsistäni, mutta filmin kalliuden takia kehtaa vaan räpsiä ihan mitä sattuu.

    VastaaPoista
  3. Mä oon niiiin kateellinen. Konsertissa oli nimittäin luonnollisesti oheistavaraa myynnissä ja tuo polaroidi näytti maailman hienoimmalta ja mystisimmältä asialta. Maksoi "vaan" sata markkaa, mutta ois isälle tullu aika kallis ilta kun oisi jokaselle joutunu putiikista satasella ostamaan :D

    VastaaPoista
  4. Voi, Jenny olitko oikein konsertissa!?:D Meidän perheessä jouduttiin tyytymään vaan televisiosta tulleiden konserttien nauhoitteluun! Nyt kun oon tästä kamerahankinnasta puhunut, olen huomannut että yllättävän monella mun lähipiirissä oli lapsena Spice Cam -unelma, kun sen verran hysteriaa tuo on aiheuttanut. Ja kuinkas ollakaan yleensä tuon unelman välissä ovat aina seisoneen vanhemmat rahakukkaroineen...:)

    VastaaPoista
  5. jes! polaroid on parasta! onko tota kuvaa jotenkin käsitelty vai onko säkällä kuva noin ihmeellisen värinen/läikikäs?

    VastaaPoista
  6. Alan olla todellakin samaa mieltä noista polaroideista! :) En ole käsitellyt kuvaa mitenkään. Luin netistä, että Impossible Projectin filmi täytyy suojata valolta heti, kun se tulee kamerasta. Mulla meni suojausyritys pilalle ja se altistui aika pahasti valolle ja luulen, että väri syntyi siitä. Nuo alaosassa olevat läikät ovat ulkoseinän tekstuuria, vaikka kieltämättä näyttävät vähän muulta :) Jännityksellä odotan mitä seuraavasta kuvasta tulee...

    VastaaPoista
  7. Onnistunut eka kuva! Varo, Polaroidiin voi jäädä koukkuun... :)

    VastaaPoista
  8. Hei, sinäkin täällä! Joo, onhan tuo aika koukuttava ja kauheesti jännittää kun odottaa kuvan kehittymistä. Tän viikon kuvasta ei tullut mitään, mutta ehkä ensi viikolla keksin jotain kivaa :)

    VastaaPoista
  9. Mä oon niin kade. Muistan kun itekin kuolasin sitä Spice Girls kameraa ja edelleenkin se on hankintalistalla. :D (Mulla on kyllä Polaroid OneStep ja Polaroid 600, mutta hemmetti kyllä se Spice Cam pitää saada! :D)

    VastaaPoista
  10. Mä oon kanssa tuollaisesta unelmoinut lapsesta asti, mutta nyt sattuman kautta onnistuin saamaan sellaisen käsiini. Luulen, että jossain kovien Spice Girlsfanien ullakoilta noita saattaa löytyä... vaikka käyttämättöminä :D Löysin flickriisi ihastelemaan sun polaroideja.

    VastaaPoista