13.5.2011

Valkovuokkoja

valkovuokot2b

valkovuokot1b
Olen aivan keväthuumassa. Päässä ei pyöri juuri mitään järkevää ja jalat vievät jatkuvasti ulos kaupungin eri kolkkiin. Kahden päivän aikana kuvasin eri puolilla Turkua ensimmäisen filmini Yashicaflexilla. Yllä olevat kuvat syntyivät eilen illalla Ruissalossa, jonne päädyimme Lauran kanssa hetken mielijohteesta. Kiitos Laura, kun inspiroit minua harva se päivä!

Olin innoissani kameran saadessani, mutta pelkäsin Yashicaflexilla kuvaamiseen tarttumista, koska kamerassa on säätömahdollisuuksia, mutta ei minkäänlaista valotusmittaria. Luotto omaan päänsisäiseen valotusmittariini oli niin heikko, että tänään olin ihan varma, että olin pilannut kuvat. Toisin kuitenkin kävi. Ihastuin kameran tuottamaan lopputulokseen ja sillä kuvaamisen hauskuuteen. On hyvin vaikea kuvitella, että 50-luvulla tehty laatikko, joka ei vaadi edes sähköä, onnistuu hämmästyttämään kuvanlaadulla. Tämä oli jälleen kerran paluu kuvan tuottamisen hämmentävään ja kiinnostavaan menneisyyteen. Lisää kuvia on luvassa myöhemmin.

6 kommenttia:

  1. Näistä tuli mahtavia! Pitäis alkaa indie-artistiksi vaan sen takia, että saisin käyttää näitä mun levynkansissa!

    Matsuflex-kamera on paras ;-)

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia paljon Eino! Arvostan! :)

    Oho, Laura tykkäsit itekin! Just hyvä! Osaat olla niin arvoituksellinen näissä asioissa, että susta ei aina tiedä mikä kasvonpuolisko milloinkin miellyttää! Lupaan sit olla vaan sun käyttöön palkattu indiekuvaaja. Ja taidan pamahtaa paikalle vielä uudemmankin kerran mun Matsuflexin kanssa. :) Laitan sulle näytille lisää kun kerkeen. Saat niistä vaikka kakkoslevyn kannet...

    VastaaPoista
  3. oon aina ollut sitä mieltä, että 50-luvulla tehtiin parhaat kamerat! säätövempeleiden ja megapikselien sijaan lasi oli tärkeempää, ja linssi on lopulta tärkein kaikessa :)

    VastaaPoista
  4. Viimeistään nyt kun pääsin tuota itse kokeilemaan alan kyllä olla sun kanssa samoilla linjoilla :) Onneksi tuon ajan kamerat ovat näköjän sen verran kestäviä, että niillä voi kuvailla nykypäivänäkin. Tuskin omalla digijärkkärilläni kukaan enää pystyy kuvaamaan 50-vuoden päästä :D

    VastaaPoista
  5. amazing pictures your blog is unbelievable

    xo,
    thecitizenscloset.blogspot.com

    VastaaPoista