9.5.2011

Lintubongarin harharetket

lintu1
Kesää ennakoiva aurinko on jälleen innostanut päättömille vaellusretkille ympäri kaupunkia. Pari päivää sitten päätin lähteä valokuvamaan Kupittaan lintupuiston. Hypin kameroiden kanssa läpi kaupungin vain löytääkseni pettyneenä tyhjän puiston ja kyltin: "Linnut tuodaan paikalle 1.6". En tiedä mitä olin ajatellut, mutta sana "tuodaan" ei kuitenkaan mahtunut utopistisiin käsityksiini puiston toiminnasta.

Lahden Muotoiluinstituutti hemmotteli myönteisellä pääsykoekutsulla ja sen jälkeen olen saanut hämmentävän paljon onnitteluja. Yritän ajatella, että pakostikin olen tehnyt jotain oikein, kun maan toiseksi arvostetuin valokuvaajien koulutuslaitos tahtoo antaa mahdollisuuden.

Lähiaikoina olen puuhaillut opiskelukaverin demolle levynkansia ja ladannut viimein Yashicaflexiin filmiä. Pari vapaaehtoista opintopistettä odottaa suorittamistaan, mutta ne taitavat kyllä tältä keväältä jäädä. Nyt kun säätkin hemmottelevat en oikeastaan keksi mitään mikä tässä hetkessä voisi olla paremmin. Paitsi ehkä ne lintupuiston linnut voisivat olla jo täällä...

2 kommenttia:

  1. Jes! Mahtavaa! Hyvä! Onnittelut kutsusta!

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon! :) Avasin kirjekuoren ja mietin, "ette muuten varmasti jätä mua kutsumatta!" ja eihän nuo ilokseni jättäny.

    VastaaPoista