4.3.2010

Optinen harha

Kiertelin tänään kaupungilla. Ostelin tavaraa tulevia kuvaussessioita varten. Jos niistä nyt tulee mitään. Eksyin myös WAMiin ja Periin. Perissä oli näyttely nimeltään Maijala Koljonen Kopkina. Ei herättänyt minkäänlaisia tunteita, enkä konenut siinä olevan juuri mitään katsottavaa. Sääli. Liian kylmää ja mustavalkoista. WAMin Arte-näyttely sen sijaan oli moninaisuudessaan viihdyttävä.

Museokaupasta ostin viidellä eurolla hassun "muoviläpyskän", joka oli muotoiltu kameran muotoon. Läpyskässä on aukko ja aukon päällä timantinmuotoinen lasi (en osaa selittää paremmin) ja lasin läpi katsominen aiheuttaa optisen harhan. Kotimatkalla olin niin innoissani tästä löydöstä, että pari kertaa olin kävellä auton alle, kun katselin maailmaa optisena harhana. Kotona oli pakko testata, voiko sen läpi ottaa valokuvia. Kuvasin maalattavan naamion (joka saa pian uuden värin), Man Ray -kortin ja Andy Warholin Marilyn -julisteen. Kunhan löydän jostain aikaa, lähden tämän keksinnön kanssa ulos.

3 kommenttia:

  1. Haa! Näköjään sulla on myös tämmönen kuvablogi. Mä vasta aloitin. Tietkö, mietin just tänään, että olisin pyytänyt sua kattomaan tota näyttelyä - yksi noista kuvaajista on mun tuttu. Mutta joo, nyt ei tarvikaan sitten pyytää. :D

    VastaaPoista
  2. Niin ja unohtui sanoa että hienoja kuvia sulla täällä, as always!

    VastaaPoista
  3. Hei, moi! Sä löysit tänne! Mä en oo kehannu antaa tätä kellekään, kun mä tykkään aina selittää kuvista niin hirveesti noloja juttuja ja täällä mulla ei oo mitään itsesensuuria noiden kuvien kanssa! :D Mut kiva juttu, jos saan uuden lukijan :) Mä löysin kans sun blogin ja alan lukemaan, että näkee reaaliajassa sun ihanat uudet kuvat!

    Mut me etitään kyllä nyt joku uus näyttely johon mennään! Joku parempi, toi oli ihan tynkä ja tylsä. Täällä Turussahan noita näyttelyitä tulee kokoajan uusia ja vaikka minne :)

    VastaaPoista