28.6.2009

Maiju

Jo jonkin aikaa olen suunnitellut päässäni kuvaussessiota kotitalossani. Asun kauniissa vanhassa kerrostalossa Turun keskustassa. Talo suorastaan huokuu vanhanajan romantiikkaa ja kaipaa ikuistamista. Päässäni on ollut joitakin kuvia, joita olen halunnut ottaa. Pitkään olen miettinyt kuka sopisi kanssani kuvauksiin. Kuka pukisi päällensä vanhan kesämekkoni ja eikä pelkäisi astua kameran eteen.

Suunnittelemaat kuvaussessioni kääntyvät hauskaksi lauantaipäiväksi parhaan ystäväni Maijun kanssa. Puemme yllemme kesämekot vaatekaapistani ja kuin leikkien juoksentelemme ympäri taloa ja sen pihaa toisiamme valokuvaten. Luontoäiti on päättänyt tehdä päivästämme täydellisen ja tarjoaa meille upean auringonpaisteen. Aloitamme asuntoni ikkunalaudalta ja siirrymme vanhaan hissiin. Hissällä siirrymme ylimpään kerrokseen ja valokuvaamme toisiamme ullakon portailla. Sitten rynnistämme parvekkeen kautta sisäpihalle ja lopulta kadulle.

Maiju rakastaa olla kameran edessä ja minä sen takana. Vaihtamalla rooleja, myös Maiju saa minusta kärsivällisyydellä ja usealla otoksella irti jotain, vaikka kameran edessä en viihdykään. Lopputuloksia katselemme erittäin innoissamme koneella. Jo pitkään olen halunnut ottaa "kuva kuvassa" -valokuvan, jonka keskustassa on yksi suosikkivalokuvani. Maiju ei kummastele yhtään kun pyydän häntä istumaan kerrostalon rappusilla valokuvataulu kädessään. Näin syntynyt kuva onkin yksi uusista suosikeistani:

1 kommentti: